شجره نامه پیامبران از ابتدا تا انتها از حضرت آدم - تا حضرت محمد ( ص ) اللّٰهُمَّعَجِّللِوَلیِّڪا
https://virasty.com/Shh2536/1701415010881298569?lang=fa
شجره ادم تا خاتم
جمعه, ۱۰ آبان ۱۳۹۸، ۰۸:۲۴ ق.ظ


در تاریخنویسی سنتی اسلامی، سامی، و عرب عادت مورخان این است که سلسلهنسب شخصیتها را بعضاً تا آدم - که در اعتقادات سامی و روایات و باورهای اسلامی نخستینِ مردمان است - ذکر میکنند. از این روی برخی تاریخنگاران مسلمان مانند طبری و ابن هشام هم سعی در ذکر سلسله نسب محمد کردهاند. این سلسله نسبها تا حدی باهم اختلاف دارند، و تا جد ۲۱ که در نظر ایشان عدنان است میان ایشان اتفاق نظر هست. مطابق تاریخ طبری و سیره ابن هشام، نسب محمد تا جد ۲۱ (عدنان) چنین است:
مجموعه کامل تاریخ انبیاء از آدم تا خاتم
https://noorlib.ir › book › view › مجموعه-کامل-تاریخ-ان...
شجره انبیا از حضرت آدم تا خاتم انبیا حضرت محمد ص
هد جدید - ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org › wiki › عهد_جدید


اب عهد عتیق (جلد اول)
کتاب مقدس اثری فراتر از یک کتاب است و کتابخانهای حقیقی است که در سنت کلیسای کاتولیک از هفتاد و سه نوشته تشکیل شده است. این نوشتهها دارای حجمهای متفاوتی هستند و هرکدام مؤلف و منشأ و تاریخ خاص خود را دارد. پارهای به عبری نگاشته شدهاند و شامل قطعههای به زبان آرامی میشوند و پارهای دیگر به یونانی تألیف گشتهاند. کتاب مقدس از دو بخش بزرگ تشکیل شده است که تحت عنوان «عهد عتیق» و «عهد جدید» شناخته میشوند. عهد عتیق شامل نوشتههای یهود است، اما علاوه بر یهودیان، مسیحیان نیز آن را کتاب آسمانی خود میشمارند. عهد جدید مشتمل بر نوشتههایی است که به مسیحیان اختصاص دارند. یهودیان عهد عتیق را تَنَخ مینامند که نامی اختصاری است و بر اساس عناوین سه بخش کتاب دینی آنان ساخته شده است که عبارتند از: توراه (شریعت)، نِبیئیم (پیامبران) و کِتوبیم (مکتوبات). از هفتاد و سه نوشتهای که کتاب مقدس را میسازند، چهل و شش عدد به عهد عتیق و بیست و هفت عدد به عهد جدید تعلق دارند.
https://www.aparat.com/v/2xXac
ترجمهی عهد عتیق در چهار جلد منتشر شده است. جلد اول کتابهای شریعت یا تورات،
جلد دوم کتابهای تاریخ، جلد سوم کتابهای حکمت و جلد چهارم کتابهای پیامبران.
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B9%D9%87%D8%AF_%D8%B9%D8%AA%DB%8C%D9%82
زيارتگاه اشموئيل نبي نمادي از كلام وحي و تدين در ساوه

ساوه - ايرنا - زيارتگاه اشموئيل نبي نمادي از كلام وحي و تدين ديرينه در ساوه است كه بر قدمت و وجود فرهنگ غني معنوي در اين شهرستان تاكيد دارد.
زيارتگاه اشموئيل نبي(ع) از بناهاي تاريخي شهرستان ساوه است كه ديرينه بناي آن به دوران قبل از صفويه باز ميگردد و مقام معظم رهبري اين مقبره را نشاني از اعتقاد به ارزشهاي آسماني و تدين در اين منطقه برشمرده اند.
اشموئيل نبي(ع) از پيامبران بزرگ بنياسرائيل بوده كه زيارتگاه آن در اوايل قرن هشتم هجري قمري در ساوه ساخته شده و بيش از 2 هزار 800 سال قدمت دارد.
اساس معماري زيارتگاه اشموئيل پيغمبر(ع) از چهار رشته راهپله، 2 ايوان، فضاي آرامگاه و گنبد يك پوش تشكيل شده و سيماي ضلع شمال آن بنا، داراي يك ايوان قديمي است كه از آن ميتوان به طور مستقيم به داخل فضاي آرامگاه وارد شد كه از طرف چپ و راست ايوان مذكور نيز يك رشته راه پله به طرف بام وجود دارد.
درجنوب اين زيارتگاه يك ايوان و در طرفين آن يك طاق نما وجود دارد كه از درون هريك از اين طاق نماها يك راه پله ساخته شده، اما ارتباطي با بام پيدا نميكنند، اين راه پلهها به مناظر طرف جنوب غرب و جنوب شرق چشمانداز دارند.
بناي اصلي زيارتگاه به دوران قبل از صفويه بازميگردد و در داخل ايوان جنوبي نيز سنگ نوشتهاي از دوره قاجاريه بر ديوار آن نصب شده كه برحضور ناصرالدين شاه قاجار و زيارت او از اين مكان مقدس دليل دارد و انتهاي اين سنگ نوشته، ماه و تاريخ دهم ربيع الثاني سنه 1269 نيز حك شده است.
فضاي زيارتگاه اشموئيل پيغمبر(ع) مستطيل شكل است و زيرقوس و طاقهاي باربر آن، كلافهاي چوبي درجهتهاي مختلف با هدف استحكام بخشي بنا به كار رفته و پيل گوشهاي مناسب در رأس جرزها اجراء شده كه با اين روش گنبد يك پوش نيز بر روي آنها استوارشده است.
حمدالله مستوفي قزويني از مورخين سده هشتم هجري قمري با اشاره به اين زيارتگاه آن را ازجمله مزار اكابر و اولياء معرفي كرده است.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مركزي گفت: اين بناي زياتگاهي كه به نام حضرت اشموئيل نبي(ع) معروف است در منطقه خرقان و در شمال غرب ساوه قراردارد و مقام معظم رهبري در بازديد سال 79 از اين زيارتگاه فرمودند: همين مقبره پيغمبر ابراهيمي نشان ميدهد كه تدين واعتقاد به ارزشهاي ديني و آسماني در اين منطقه قدمت زيادي دارد.
سيد محمد حسيني افزود: پژوهشگران در اين حوزه به بازديدهاي دورهاي و كارشناسي از بناهاي تاريخي و ثبت شده پرداخته و آنها را به علاقمندان معرفي ميكنند كه پژوهش دكتر فضلي (باستانشناس و مردم شناس) در اين خصوص نمونه اي از اين موارد است.
وي ادامه داد: اين زيارتگاه در 25 كيلومتري شهرستان ساوه، تقاطع راه فرعي روستاي ورده قرار دارد كه بعد از طي كردن 14 كيلومتر زيارتگاه نمايان مي شود.
حسيني ادامه داد: از بزرگراه ساوه، جاده قديم رباط كريم - مامونيه و بوئين زهرا نيز مي توان به اين مكان مذهبي دسترسي پيدا كرد.
وي تصريح كرد: مقبره اشموئيل پيغمبر در يك محل كوهستاني، مرتفع و سردسير واقع شده و داراي بهار و تابستان خنك و معتدل و از برودت و سرماي زودرس در پاييز و زمستان برخوردار است.
وي ادامه داد: در فاصله كمي از اين زيارتگاه و در شرق آن وجود ديوارهاي خشت گلي آسيب ديده، كوره خشك و يك رشته قنات نشان از يك روستاي متروكه دارد كه نام اين آبادي و زمينهاي كوهپايه اطراف نيز از نام اين حضرت گرفته شدهاند.
مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان خاطر نشان كرد: اين زيارتگاه نياز اساسي به مرمت و بازسازي داشته كه در راستاي تهيه اين طرح 200 ميليون ريال هزينه شده و اجراي آن را اداره اوقاف و امور خيزيه بر عهده دارد.
مسئول ميراث فرهنگي شهرستان ساوه نيز افزود: در ديوار جنوبي ايوان شمالي اين بنا كه سنگ نوشته اي به تاريخ 1267 هجري وجود دارد كه حاكي از اين امر است كه ناصرالدين شاه قاجار در زمان سفر به اين زيارتگاه دستور مرمت، بازسازي و ساخت ايوان شمالي اين بنا را صادر كرده است.
رضا اياز اظهار كرد: شايان ذكر است اين بنا در سال 928 هجري قمري در زمان شاه طهماسب صفوي داراي ضريح چوبي، مشبك و منبت كاري شده بوده كه شخصي به نان قنبر بخار نيز مرمت كننده اين زيارتگاه بوده، اما اين بناي مذهبي چوبي، بر اثر آتش سوزي سوخته و از بين رفته است.
وي گفت: هم اكنون ضريح فلزي جايگزين مقبره قبلي شده كه با بازسازي هاي اداره ميراث فرهنگي،گردشگري و صنايع دستي در سال 1385 هم اكنون اين زيارتگاه مورد علاقه علاقه مندان و بازديدكنندگان داخلي و خارجي قرار گرفته است.
رييس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان ساوه، لوله گذاري گاز به ارزش مالي سه ميليارد و 500 ميليون ريال، آبرساني از طريق انرژي خورشيدي براي نصب پمپ و لوله گذاري به ارزش سه ميليارد ريال، محوطه سازي آن مكان مذهبي به ارزش مال 500 ميليون ريال، ساخت 10 سرويس بهداشتي در فضاي 120 متر مربع فضاي فيزيكي و هزينكرد يك ميليارد و چهارصد ميليون ريال و لوله كشي گاز محوطه اين زيارتگاه با مبلغ 300 ميليون ريال را از جمله اقدامات انجام شده در راستاي عمران و آباداني اين زيارتگاه عنوان كرد.
سيد محمد باقر طباطبائي بيان كرد: محيط اطراف اين زيارتگاه از شرايط ساختاري مطلوبي برخوردار نيست و به دليل اينكه اين مكان از آثار ثبت شده در فهرست آثار ملي است، نياز است هرچه سريع تر مرمت و بازسازي اين بنا از طريق اداره كل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي در دستور كار قرار گيرد.
وي تصريح كرد: طرح ارائه شده سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي در راستاي مرمت و بازسازي اين بنا بايد مورد تاييد دفتر مهندسي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور قرار گيرد كه تحقق اين مهم نيز نياز اساسي به تامين منابع مالي دارد.
فرماندار ساوه نيز گفت: دولت تدبير و اميد با هدف ساماندهي و جلوگيري از مهاجرت بي رويه از روستاها، طرح هاي گردشگري و توسعه زير ساخت هاي صنعت گردشگري را در دستور كار قرار داده است.
محمد بهاروند بيان كرد: با تاكيد نماينده عالي دولت در استان مركزي و بازديد از اين منطقه تاريخي، دستور ساماندهي و تامين زير ساخت هاي خدماتي صادر شد و در سايه همكاري دستگاه هاي اجرايي، پيشرفت قابل ملاحظه اي در اين خصوص حاصل شده است.
وي افزود: عمليات اجرايي آبرساني، تامين برق و گاز نيز در اين زيارتگاه به اتمام رسيده كه اميد است مسئولان دستگاه هاي اجرايي تمهيدات لازم در خصوص عمران و آباداني اين مكان معنوي را به كار گيرند.
به گزارش ايرنا، معاون استاندار مركزي افزود: طرح توسعه فضاي مقبره تاريخي و معنوي اشموئيل نبي با مشاركت منابع طبيعي و برخي از مالكان اين منطقه در دستور كار قرار دارد و در اين مدت نيز شماري سرمايه گذار براي اجراي طرح هاي گردشگري اعلام آمادگي كرده اند.
بهاروند افزود: ساخت سرويس بهداشتي 10 چشمه اي با صرف اعتباري بالغ بر يك ميليارد و 500 ميليون ريال با مشاركت شهرداري آماده و استفاده از انرژي پاك خورشيدي نيز براي طرح آبرساني پيش بيني شده است.
معاون گردشگري، اداره كل ميراث فرهنگي، گردشگردي و صنايع دستي استان مركزي افزود: در سال گذشته صد ميليون ريال در غالب طرح زيرساخت گردشگري در راستاي ساماندهي سرويس هاي بهداشتي و در سال جاري نيز 200 ميليون ريال براي تهيه طرح ساماندهي اين زيارتگاه اختصاص يافته است.
صغري نيك پور اظهار كرد: طرح ساماندهي زيارتگاه اشموئيل نبي بر اساس فاز بندي شامل زيرساخت هاي گردشگري، كف سازي، مرمت و ساماندهي بنا، فضاهاي مورد نياز گردشگران مانند بازارچه صنايع دستي و غيره است كه در صورت تزريق منابع مالي براي هر مرحله، اين طرح تكميل و به زودي به اتمام مي سد.
شهرستان ساوه از توابع استان مركزي است و در اين شهر بر اساس آخرين آمار، 259 هزار و 30 نفر جمعيت زندگي مي كند.
زيارتگاه اشموئيل نبي كه در سال 1354 در فهرست آثار ملي به شماره 1181 به ثبت رسيده در مناسبتهاي مختلف مذهبي و به ويژه در ايام نوروز ميزبان مردم استان و كشور است.
7114/3075/ خبرنگار: شيما كريمي*** انتشاردهنده: حسين مهدي زاده اصفهاني
حضور رهبر انقلاب در آرامگاه اشموئیل نبی ع ـ ساوه
آرامگاه اشموئیل نبی ع ـ ساوه


حدود 39 کیلومترى شهر ساوه، در جادّة بوئین زهرا، مقبرهاى وجود دارد که به گفتة اهالى و برخى مدارک، مرقد مطهّر یکى از پیامبران بزرگ الهى به نام حضرت اشموئیل است. مرقد را در گذشته هاى دور ساخته اند که از آن اطّلاع کافى در دست نیست. اما قسمت شرقى آن را به دستور ناصرالدّین شاه قاجار به حرم افزوده اند.
حضور رهبر انقلاب در جمع مردم ساوه 28 آبان 79+ تصاویر
مردم شهرستان ساوه هرگز روز 28 آبانماه سال 70 را فراموش نمیکنند، روزی به یادماندنی که میزبان رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند.
-----------------------------------------
- مزار حضرت سموئیل (علیه السلام)
- 1394/01/3 :: نویسنده : ................ ................
- مزار حضرت سموئیل (علیه السلام)
- این هم یک کلیپ از مزارش در رام الله - الخلیل فلسطین
مزار حضرت سموئیل (علیه السلام) نبی الله
- نویسنده: رامین رامین نژاد
- حضرت سموئیل نبی (علیه السلام) از پیامبران مبعوث بر بنی اسرائیل است.
- شهرک راماه در 6 کیلومتری شمال غربی بیت المقدس و بر سر راه بیت المقدس به رام
- http://peyambarandarabkola.mihanblog.com/post/category/28

بقعه اشموئیل نبی (علیه السلام) ـ ساوه
بنا به اعتقاد اهالی این بقعه متعلق به حضرت اشموئیل نبی (علیه السلام) است.
نسب جناب اشموئیل با توجه به اینکه از پیامبران بنی اسرائیل بوده بدون شک یکی از فرزندان یعقوب بن اسحق بن حضرت ابراهیم خلیل الرحمن(علیه السلام) می رسد.
در کتاب شکوه اعجاز نسب این پیامبر چنین آمده است: اشموئیل بن علقمه بن یصهربن فاهت بن لاوی بن یعقوب بن اسحاق بن ابراهیم خلیل الله(علیه السلام).
حجت الاسلام همایون فراهانی چنین بیان نموده است: شهرت منطقه ای و نقل قول سینه به سینه کسانی که متولی بقعه اشموئیل نبی(علیه السلام) بوده اند بر این است که جناب اشموئیل(علیه السلام) در این منطقه توسط گبران یا هبران به وسیله ضربت چماقی به شهادت رسیده است.
آیت الله شریعتمداری ساوجی به نقل از آیت الله العظمی مرعشی نجفی(علیه السلام) بیان داشته احتمالاً گبران حضرت اشموئیل نبی را شهید کرده اند.

ارسال اطلاعات برای امامزاده
شما می توانید برای تکمیل اطلاعات پرتال امامزادگان و بقاع متبرکه ایران اسلامی برای این امامزاده اطلاعات وارد نمایید.
لطفا توجه بفرمایید که اطلاعات شما موثق و همراه با منابع باشد.
اطلاعات شما پس از تایید و ویرایش نهایی در سایت بارگزاری خواهد شد.
نوع اطلاعات: انتخاب نمایید شجره نامه شهرت محلی شرح حال اطلاعات فیزیکی زیارت نامه کرامات آدرس تصاویر
-----------------------------
بقعه اشموئیل نبی در ساوه
بقعهی اشموئیل نبی در روستای پیغمبر ساوه
بوسیله: در: Monday, February 17
این مرقد نشانی از تاریخ کهن شهرستان ساوه دارد؛ البته قدمت این شهر که به حدود چند هزار سال قبل از اسلام بر میگردد.
از شمار زیارتگاههای بررسی شده ساوه بقعه اشموئیل نبی علیه السلام است. این زیارتگاه در روستایی به نام پیغمبر واقع شده که در 39 کیلومتری شمال غربی ساوه و در منطقهای نسبتا کوهستانی قرار دارد.
برای رفتن به این زیارتگاه پس از طی مسافت 9 کیلومتر جاده خاکی از جاده اصلی ساوه به قزوین و عبور از روستاهای ورده و "ده سید" یا در اصطلاح محل "سیدلر کندی" به بقعه اشموئیل نبی علیه السلام در روستای پیغمبر میرسیم.
روستای پیغمبر بعد از بنای مدفن اشموئیل نبی علیه السلام به وجود آمده و روزگاری دارای خانوار بوده است که امروزه خالی از سکنه است. برات سمت شمالی بقعه را تشکیل داده و سمت شرقی زیارتگاه به روستاهای ده سید و ورده محدود است.

قسمت جنوب و غرب را کوه کافتالان فراگرفته است که چشمه مقدس چکه بار که اشموئیل نبی در آن وضو گرفته و در کنار آن نماز خوانده، در این کوه واقع است. زیارتگاه اشموئیل نبی از ویژگیهای خاصی برخوردار است.
این زیارتگاه در عین حال که یک مکان دینی محسوب میشود محلی سیاحتی نیز است. به همین مناسبت ایام مخصوصی چون تاسوعا، عاشورا، اربعین و روزهای 13 فروردین سیاحان و زائران زیادی را میذیرد. زائران این مکان را پیروان و مذهب مختلف تشکیل میدهد و همین از ویژگیهای این زیارتگاه است. زیرا کلیمیان، مسیحیان و مسلمانان بالاتفاق او را پیامبر خدا میدانند و ارزش گذار مقام معنوی و آسمانی او هستند.
علاوه بر مردم ساوه اهالی زرند و خرقان نیز هر از گاهی چند در طول سال به زیارت این بقعه میشتابند.
قدمت بنای اصلی بقعه که با گنبدی عرقچین مزین است، به دوران قبل از صفوی بازمی گردد. لیکن ایوان مدخل زیارتگاه به عنوان نمازخانه در زمان ناصر الدین شاه ساخته شده است. گویا ناصر الدین شاه از طریق خرقان عازم روستای سامان بوده است که دستور مرمت وساخت ایوان الحاقی را صادر میکند.
ساختمان بقعه در زلزله سال 1341 آسیب دید که بعدها به ان اقدام شد. قسمت بیرونی ساختمان با ایوان نماهایی که در اظلاع مشاهده میشود زینت داده شده است.

منبع: شکوه اعجاز زیست نامه اشموئیل نبی (ع) مدفون در ساوه، تحقیق و تالیف کمال الدین همایون فراهانی ومحمود نجاتی
انتشارات اسوه وابسته به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی
چاپ اول تابستان 1384
تهران تلفن 66418299- 66418099
قم: پخش کتاب؛ تلفن 6642211 – 14
تصاویر: ایسنا
. . . . پیامبران الهی . . . .
دارابکلا - ساری - مازندران
مزار حضرت سموئیل (علیه السلام)

https://fa.wikinoor.ir/wiki/%D8%AA%D8%B1%D8%AC%D9%85%D9%87_%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AC%DB%8C%D9%84_%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B9%D9%87--------------------
برگزاری اردوی زیارتی و سیاحتی مقبره حضرت اشموئیل نبی (ع)
۱۰ آبان ۱۳۹۵ | ۱۰:۱۴ کد : ۶۵۵۱ اطلاعیه ها
بازماندگان_امامزاده_محمد_محروق
هماینک نیز بارگاه و مرقد امامزاده محمد محروق در مجاورت مقبره عمر خیام، از باشکوهترین اماکن مقدس نیشابور محسوب میشود. چنانکه ملاحظه گردید، ...
اینجانب محمد شرافت در راستای اطلاع رسانی سازمان مردم نهاد( NGO در22 منطقه تهران بزرگ و استان اقدام به ايجاد اين وبلاگ كرده ام از تمامي دست اندركاران خواهشمندم در قسمت نظرات بنده را همراهي نمايند.